Lastig hè, om jezelf te onderscheiden! Je concullega zegt altijd nét even mooier en beter wat jij te zeggen hebt. En met je content trek je niet genoeg (leuke) klanten aan.
Als je probeert om zo uniek te klinken als je bent, in je posts, op je website of in je nieuwsbrief, dan voelt het al snel overdreven. Niet meer jij.
Je snapt best dat daar ook geen busladingen klanten opaf komen.
Je praktijk draait best oké, maar je weet dat je meer en leukere klanten zou binnenhalen met betere teksten. Maar hoeveel tijd je er ook in stopt, het lukt je niet om die teksten te schrijven…
Het moet toch mogelijk zijn om je webteksten, nieuwsbrieven en social media content zo te schrijven dat je klanten zich likkebaardend aanmelden? Léuke klanten, die snappen dat ze bij jou moeten zijn en niet bij je concullega.
Je bent er klaar voor om jezelf bloot te geven. Te gaan staan voor je visie. Te schrijven voor de allerleukst denkbare klanten – die dan natuurlijk ook enthousiast op je posts reageren en zich juichend inschrijven voor je traject.
Dit is het moment om content te gaan schrijven die zó uit je toetsenbord rolt en waarmee je wél jouw allerleukst denkbare klant aantrekt.
Kristy Weterings
Voordat ik in het traject bij Paula was ingestapt had ik moeite met begrijpen van wie nou mijn ideale klant is. Wat voelt, ze, wat denkt ze, etc. Ik kreeg het niet helder op papier. Door Woorden die Klanten opleveren heb ik veel helderder wie mijn ideale klant is en wat er in haar hoofd speelt. Ik kan haar pijn veel beter omschrijven en heb geleerd om meer beeldend te schrijven en concrete voorbeelden te geven van wat er allemaal speelt in het leven van mijn ideale klant!
1.
Één over alles wat er op je website staat; één over blogs, nieuwsbrieven en social media; één over pitchen, netwerken, podcasten en presenteren. De livedagen zijn op 13 januari, 10 maart en 12 mei.
2.
Waarin je met mijn inspiratie en ondersteuning geconcentreerd gaat schrijven.
Deze dagen zijn op 10 februari, 14 april en 9 juni.
3.
Een Q&A, een hotseat waarin ik de teksten van enkele deelnemers ‘fileer’ en een planningscall om je communicatieplan te maken en je scherp te houden op het volgen ervan
4.
Mijn team en ik scherpen je teksten aan, zodat je vanaf dat moment nóg betere webteksten hebt staan
5.
Waarin je onderling feedback geeft en krijgt en samen besluit welke teksten worden aangeleverd voor de hotseat. Natuurlijk geef ik je voor die feedback duidelijke richtlijnen en houd ik een vinger aan de pols.
Natuurlijk kan ik niet in je leven en in je agenda kijken. Het kán zijn dat het inderdaad niet handig is om die beide trajecten naast elkaar te doen. Maar dit traject bestaat grotendeels uit teksten en andere content maken die je tóch moet maken. Met de structuur die het programma biedt, kan dat in elk geval niet meer tussen wal en schip vallen. Én de kwaliteit wordt elke week beter!
Als het goed is, is één van de dingen die je in BP90 hebt ingezien dat het ontzettend belangrijk is dat je je klant goed kent en in zijn of haar eigen taal kunt aanspreken. Daar heb je de basis voor gelegd, maar je kunt het niet zomaar. In Woorden die klanten opleveren oefen je daarin, word je bijgestuurd en word je er steeds beter in. Zo haal je alles uit wat je de afgelopen maanden geleerd hebt.
Bij zo’n platformgerichte training gaat de trainer er van uit dat je zélf al hebt uitgedokterd wie je klant is en hoe je je boodschap inhoudelijk het beste kan verwoorden. In Woorden die klanten opleveren leg je de basis voor je hele communicatie. Alles wat je na die training schrijft (of spreekt) is to the point, authentiek en effectief om jouw allerleukst denkbare klant aan te trekken. Je legt de non-trendy basis voor je hele marketing. Kun je daarna die Insta-training of LinkedIn-opleiding gaan volgen.
We spreken elkaar een half jaar lang elke week: eens in de maand een livedag (de ene keer op locatie, de andere keer online), de overige weken een sessie van een uur. Alle overige tijd die je in dit programma steekt, is tijd die je tóch moet steken in je content. Er staat nu alleen een stok achter de deur, waardoor je heel consistent wordt in wat je post en mailt. En je wordt nog eens heel snel beter ook.
Dat is prima! Er zijn snelle beslissers en rustige overwegers. En of je dat nou van je moeder hebt, uit je sterrenbeeld of door je Human Design, ik vind het prima als je je besluit op jóuw tempo neemt. Maar als je voelt dat je dit programma nodig hebt, hak dan wel de knoop door. Ik kan niet wachten om lekker samen aan de slag te gaan en je content sprankelend eigen te maken!
Binnen Woorden die klanten opleveren corrigeer en herschrijf ik met mijn team je teksten voor de homepagina, salespagina en ‘over mij’ voor je website. In de maandelijkse hotseat-sessies fileer ik zelf enkele teksten van deelnemers, dus ook daar zul je weleens directe feedback van mij krijgen. Maar in eerdere programma’s heb ik gemerkt dat deelnemers soms te afhankelijk werden van mijn ‘stempeltje’, mijn goedkeuring van een tekst. En ik wil dat je het zélf leert. Je eigen stijl ontwikkelt, met mijn hulp. En vervolgens zelfstandig beoordeelt of je post, workshop-aankondiging, nieuwsbrief, podcast of wat voor andere tekst dan ook goed genoeg is om te plaatsen. Stiekem hou ik je natuurlijk wel in de gaten! Zet me in elk geval op je nieuwsbrieflijst en nodig me uit op je socials.
Als je niet voelt dat ik degene ben met wie je wilt werken, kies dan gerust voor een ander. En wil je in dat geval iets voor me doen? Ik ken geen enkele andere aanbieder die weet wat ik weet van zowel tekst als marketing en ondernemerschap, en die kennis ook nog eens goed kan overdragen. Als je met iemand anders in zee gaat, ben ik dan ook heel benieuwd voor wie je kiest. Zou je dat met me willen delen? Daar help je me enorm mee!
Ja, dat kan. Het is zelfs heel waarschijnlijk. Mijn zachte vermoeden is dat je er nog niet zo goed in bent als je over een half jaar zult zijn, maar natuurlijk heb je al webteksten geschreven. Of een hoop blogs gepubliceerd, je uitgeleefd op social media of een schrijftraining gevolgd. Dat is mooi, want dan ligt er op dat gebied al een mooie basis die we verder kunnen uitbouwen. Des te meer resultaat zie je na Woorden die klanten opleveren!